Yükselen değerler ve kurumsal flört


Alışmıştık, emekli subay ya da komiser amca taklidi yapanların Atatürk posterli takvim, saat ve ajandaları fahiş fiyatlarla bizlere itelemesine. Üstü kapalı söylemlerin ardında zihnimizi tırmalayan bir korku dağları bekliyordu çünkü.

Bir ara Maliye müfettişi oluyorlardı abiler, ablalar. Yani korkacağınız ne varsa onu kullanıyorlardı size karşı. Maliye bültenleri dergileri satmaya çalışıyorlardı.


Bu aralar ise yükselen trende uyup, Kuran mealleri, üniversitede okuyan kızlarımızın çıkardığı (sözde) dini dergileri  satmaya çalışıyorlar. Ayrıca (sözde) zihinsel engelli çocuklara yardım eden derneklere para toplamak da çok moda.

Cep telefonunuz ya da banka hesabınız "terör örgütü" tarafından kullanılmış geyiklerinden hiç bahsetmiyorum. Onlar zaten aşırı namussuzca eylemler.

Bu yükselen trende iş dünyası da yabancı duramazdı. Netice "para kokusu" herkes için cazipti. İşte şu kadar alışverişe Kıbrıs’a ya da Doğu bloğu ülkelerine gidebildiğiniz turlar ufaktan "Umre" seyahatlerine dönüverdi önce. Yap alışverişi kap sevabı sistemi devreye sokuldu ama sonra bu iş pek tutmadı sanırım. 

Tekrar eski modele dönüldü.  Her zaman geçer akçe olan eğlence ve uçkur, nafile ibadetin yerini kolayca dolduruverdi.


Ancak iş dünyası eskiden beri kullandığı çözümlerine yerine yenilerini eklemekte de  gecikmedi. Bayi toplantılarını deniz kenarlarında yapıp, gecelerine dansöz çıkarmak zaten klasikti. 


Yaz günlerinde, (işinde çabuk yükselmek isteyen satış temsilcilerinin) hafif dekolteleriyle müşteriyle birebir samimi diyaloglar kurmaları neredeyse kaçınılmazdı da; internet ve sosyal medya iyice işin cılkını çıkardı sanki.

Mesela, sizi telefonda arayan satış temsilciniz neden sesini (en az sevgiliniz kadar) tonlamalı kullanır? Yeni kampanyalardan bahsederken neden sesini eğip, büker yarı cilveli konuşur?

Yetmedi,  neden sizi kurumsal olmayan facebook arkadaş listesine eklemek için çırpınır durur?Yetmedi, neden cep telefonunuzu almadan bırakmaz.

Yetmedi size verdiği aslında kurumsal olması gereken cep telefonuna bağlı Whatsap profiline neden şuh bir fotoğrafla, aşk sevda sözleri içeren iletiler kondurur. Neden fiyat listesi gönderdiği maillere değişik “selfie” fotoğraflarını ekler? Sosyal medyada kurumsal kimlik böyle mi oluşturulur?

Neden bayi temsilcileriniz arada bir değişir. Bazı firmalarda her yeni temsilcinin size ürün satmak için neden "yarı asılmasına” göz yummak zorunda kalırsınız.


Durumdan çok mu şikâyetçiyim. Yooo eskiden olsa mal gibi "satışa" geldiğim olurdu, o yüzden her “öküz” gibi daha sonra kendime kızardım. Ancak artık kedinin gözü açıldı. Şimdi biraz dinliyor, arkasından kibarca teklifleri geri çeviriyorum.

Onlar böyle de, banka temsilcileri, size telefonda bir şeyler satmaya çalışan pazarlama elemanları farklı mı ? Müşteri veritabanlarını 3. Kişilere pazarlayan telefon operatörlerinin kulaklarını bir güzel çınlatalım. 


Geçenlerde, adımı teyit ettikten sonra aşırı samimi bir moda "size reddedemeyeceğiniz bir teklifimiz var"diyerek satışa geçen bir bayan elemana "teşekkür"edip lafı uzatmadan geri çevirdim. Telefonun diğer ucundaki "bağyan" bu işe çok bozulmuş olmalı ki, sinirle:


- "Beyefendi ne teklif edeceğimi bile, dinlemeden niye telefonu kapatmaya kalkıyorsunuz" diye beni bir güzel fırçalamaz mı?

Benim de tepem attı.  “Bana reddedemeyeceğim nasıl bir teklifte bulunabilirsiniz hanımefendi?” deyip teli kapattım. 
Nasıl anladıysa, anladı artık.
Bu yazıyı paylaş: :

2 Yorum var:

  1. yazdıkların bana elınde bırseylerle yanımıza gelıp ablacım satıcı degılım bır dınlermısın deyıp elındekı ıvırı zıvırı ıttırmeye calısan kısılerı cagrıstırdı.

    YanıtlaSil
  2. :) evet var öyle tipler. bu konuda en masum örnek. abi bir ciklet al çocuğunu sevindir diyen sokak satıcısı çocuktu. çocuğum yok dediğimde ise o zaman beni sevindir demişti :)) bayılmıştım. sonra o da sıradan bir diyalog haline geldi ama... neyse sen sağmısın. :) görmez güzel yorumunu. (sen dedim ama blogger samimiyeti. saygıda kusur olmasın)

    YanıtlaSil

Buraya yorum yazabilirsiniz. Niye yazmıyorsunuz?

Çok okunan yazılar