* Günün Yazısı :

Kadınlar soğuktan üşümüyor...



Bu kanaate vardım ben. Öyle uzun uzadıya İsviçreli bilim adamlarıyla deneyler falan yapmadım ama vardığım sonuç şu ki; bir kadının üşümesinin atmosfer olaylarıyla, balkanlardan gelen soğuk ve yağışlı havayla pek alakası yok.

Biz erkekler hava soğuksa üşüyoruz, kıçımızı buz tutuyor ama o soğukta sokaklara jartiyerli ya da külotlu çorapla dolaşan kadın görmeniz mümkün. Hele sonbahardaysanız çok daha fazlasını görebilirsiniz.

Tamam, biraz medya ve modanın da etkisi  var. Erkeklerin tiril tiril bir şeyler giydiği ortamlarda kadınlar zaten yarı çıplak obje olarak lanse ediliyor. Frikik veren Celebrity ablaların zaten içlerinde rezistans döşeli herhalde ki don bile giyme gereği duymuyorlar. Yine de genele bakarsak, kadınlar erkeklerden daha hafif, rahat ve ince şeyler giyiyorlar. Bu da demektir ki (bünyeleri ve derileri tam aksini söylemesine rağmen) metabolizmaları farklı , vücut sıcaklıkları daha yüksek ve bize göre daha az üşüyorlar.

Şahsen ben, yaz gününde bile bırakın kıç çatalı gözükmesini fanilam kıçıma değmedi mi üşüyorum. Kıllı bacaklarım soğuğa karşı bedenimi daha fazla korur  ama  yazın bile doğru düzgün şort giymiyorum. Keza göğsümden 2düğmeden fazlasını açamam yaz gününde dahi üşürüm. Oysa kadınlarda minisi, düşük bellisi, göğüs dekoltesi gırla gidiyor. Demek ki yeterince üşümüyorlar. Doğal bir ısıtma sistemleri var içlerinde.

Öte yandan, olmadık bir anda bir kadının yaz günü, sıcak havada tir tir itrediğini görürseniz de şaşırmamanız gerekiyor. Büyük bir ihtimalle o kadın ya sevdiğinden ayrılmıştır ya da üzülecek bir şey (ihanet, vs) başına gelmiştir. Bir kırıklık ve kırgınlık yaşamakta, o yüzden üşümektedir.

Anlaşılan o ki; kadınlar biz erkeklerden farklı düşündükleri gibi farklı da üşüyorlar. Düz bir etki, tepki mekanizmaları ve algıları yok. Tıpkı diğer duygu ve düşüncelerimizdeki farklar gibi, bedenleri de farklı ve karmaşık tepkiler veriyor çevre koşullarına bile...

Sözün özü. Kadınlara akıl ve mantıkla değil sevgi ve şefkatle yaklaşmak gerekiyor. Üşüdüklerinde sobaya odun atmak yerine, sarıp sarmalayıp, kucaklayarak ısıtmak gerekiyor onları... (2009)
 

Bu yazıyı paylaş: :

19 Yorum var:

  1. ''kadınlara akıl ve mantıkla değil sevgi ve şefkatle yaklaşmak gerekiyor. üşüdüklerinde sobaya odun atmak yerine, üşüdüklerinde sarıp sarmalayıp, kucaklayarak ısıtmak gerekiyor...'' yazının sonunda bu 2 cümle olmasaydı çok farklı şeyler yazardım ama gerek kalmadı güzel bağlamış ve gazabımdan kurtulmuşsun:)

    ''düz bir etki tepki mekanizmaları ve algıları yok. tıpkı diğer duygu ve düşüncelerimizdeki farklar gibi, bedenleri de farklı ve karmaşık...'' olay şu biz detaya siz bütüne odaklısınız):

    YanıtlaSil
  2. Valla güzel ve yerinde kurmuşsun yine cümleleri bence haklısın. Doğrusun. Ve bu yazınla kadınları incetmemişsin bence. Bende dahil alınmadık ve darılmadık ( kendi adıma) haklısın ibraham kadınları iyi tanıyorsun . :))

    YanıtlaSil
  3. :)) Yazının sonunu okumadan benimde aklımdan geçen oydu işte. Sarıp sarmalanmak için üşüyolaaağğ demek ki.

    Ya da, bu kış gününde beli bacağı açık gezmek şöyle de tabir edilebilir "Vay be ne ateşli karı" :Pp

    YanıtlaSil
  4. Tee eskiden sanayide çalışırken kışın yolda böyle kkısacık elbiseli kadınlar gördüğümüzde benim usta şey derdi, bu kadınlarda brülör var arkadaş. Benim kıçım donuyo kadın donsuz çıkmış sokağa derdi. Haklı adam yav :D

    Brülör: Seraları ısıtmak için kullanılan sobaların ateşlemnmesini sağlayan sistem. Dev bir çakmak gibi düşünebilirsiniz. :D

    YanıtlaSil
  5. ekürime katılmakla birliktee (:P) (hatta :D) son paragrafın ikinci cümlesini çok beğendiğimi belirtirim.. öyle kış günü de çılbah gezip üşümeyenlere gıpta ile bakarım.. zira ben evde bile boynuma şal dolayıp oturuyorum bazen :D

    YanıtlaSil
  6. tamam sarılın ısınalım, sevgi şefkat olsun ona laf yok, olamaz da ama hani akıl ve mantıklı da davranalım arada sırada olmaz mı :)))

    YanıtlaSil
  7. Erkek olsaydım keşke diye düşünüyorum bazen..

    Daha düz düşünseydim...

    Sıcakta da soğukta da üşümeseydim...

    Ama yine de üşüyen yerlerimi seviyorum.. En çok da temmuz ve ağustos

    aylarında da üşüyen yerlerimi seviyorum...


    Kalp dediğin şey ısınmalı ve bazen donmalı, ne mutlu ki bazen üşüyen bazen

    yanan ama her daim atan bir kalbimiz var...

    Sahi erkeklerin kalbi üşümez mi?



    Ah sevdiğim... Gel ve tam da şuan sarıl bana... Gel dediğim an gel, ben

    kalbimi ellerimin arasına alıp hohlamadan gel... Bende ısıtırım elbet

    kendimi ama sen ısıt ne olur.. dediğim an gel...

    YanıtlaSil
  8. Sözün özü. Kadınlara akıl ve mantıkla değil sevgi ve şefkatle yaklaşmak gerekiyor. Üşüdüklerinde sobaya odun atmak yerine, sarıp sarmalayıp, kucaklayarak ısıtmak gerekiyor onları...

    Sayın İpraamm Ortach ezcümlene bayıldım yine balla bitirmişsin yazını.

    YanıtlaSil
  9. Onların ateşi başka yerden geliyor..
    Fiziki şartlardan çok psikolojik şartlardan daha fazla etkileniyorlar...
    Yoksa kışın - bilmem kaç derecede ben montumun içine gömülmüşken, dişi bir homo sapiensin birinin benim kıçımdaki boxer dan küçük bir don ve altına ince çorap giymesiin başka ne açıklaması olabilir..

    öyle ki edirne gibi ahlaki yapısı pek sıkı olmayan (ki bu olayın ahlaki boyutundan çok mantıki boyutu çıkmazda) light takılan bir toplumda
    kadın erkek herkes işi gücü bırakıp... hatun tamamen gidene kadar gözlerini ona dikip aval aval seyretti...


    ne kadar dikkat çekerim, ne kadar ilgi toplarım bunun peşinde millet...
    ilgiyi olumlu özelliklerle toplamak varken.. 'reklamın iyisi kötüsü olmaz' mantığı ile hareket edince kişiler kendini tam bir mal olarak piyasaya sunmuş oluyor..

    bu yorumu sadece kadınlar için düşünmeyin.. erkekler için de aynı şey geçerli.. sadece onlarda durum daha farklı aksediyor..

    YanıtlaSil
  10. Ya ben de o kadınlardan olmak istiyorum. Olamıyorum ama üşüyorum işte, ne jartiyer ne bir şey, üf ki ne üf :))

    YanıtlaSil
  11. stuven: iyi yırtmışım di mi:) yok yazıyı romantik bir yazı yapmadım özellikle. yine de niyetimiz bağcı dövmek değil üzüm yemektir efendim. Ayrıca biz karışık olmanıza da razıyız da "az karışık olun" tam karışık olmayın:)

    YanıtlaSil
  12. @Siyah kelebek: teveccühünüz. evet maksadım eleştirmek değil durum tesbiti efendim.

    YanıtlaSil
  13. @BigaripWoMen: ilginç bir bakış açın var. hiç öyle düşünmemiştim bak:)

    YanıtlaSil
  14. @mr_lonely: e ben sana ne diyem şimdi çocuk:) ne diyemm... ustana hürmetler :P

    YanıtlaSil
  15. @bidost: sen de üşüyengillerdensin demek ki. aramıza hoş geldin:)) son paragraf yorumunuz için ayrıca teşekkürler...

    YanıtlaSil
  16. @KYBELE F: ben de düşünüyorum zaman zaman. bir daha dünyaya gelirsem kadın olayım bari diye:) yok yok böyle iyi... Temmuz ve ağustos... Hımmm. Erkeklerin de yüreği üşür tabi. Hatta buz keser de taşlaşır. İyi değildir kalbi üşüyen erkek. Tavsiye etmem...

    YanıtlaSil
  17. @bucere: vardır elbet bir sebebi. teşekkür ederim iltifatınız için. Hürmetle eğiliyorum efendim.

    YanıtlaSil
  18. @Yılmaz Barış: yorumun bana, yaka bağır açık sonbaharda motorsiklete binen gençleri anımsattı. Demek ki imaj herşeydir... Yine de bir de olaya duygusal açıdan baksak mı derim. Neden üşümedikleri değil de neden üşüdükleri ile ilgileniyorum ben daha çok. Kadınlar üşümesin...

    YanıtlaSil
  19. @Aslı: valla doğal olanı üşümek herhalde ne bilim. Yangın var herhalde:) üşümeyenlerde

    YanıtlaSil

Buraya yorum yazabilirsiniz. Niye yazmıyorsunuz?

Üşenmedim, başka şeyler de yazdım